גל אובך נוסף: זיהום האוויר הגבוה נמשך – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • גל אובך נוסף: זיהום האוויר הגבוה נמשך

        גל אובך נוסף: זיהום האוויר הגבוה נמשך

        המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הזיהום לא צפוי לעזוב אותנו לפני שעות הצהריים, וממליץ לחולים, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע מפעילות גופנית בחוץ

         

        המשרד להגנת הסביבה מתריע: בשל גל אובך נוסף, זיהום האוויר יימשך עד שעות הצהריים בכל הארץ. על פי הודעת המשרד, היום (ג’) ישרור זיהום אוויר גבוה מאוד ברחבי הארץ, עקב ריכוזים גבוהים של חלקיקים העוברים בדרכי הנשימה.

        צילום: יהודה בן יתח

         
        בשל כך, ממליץ המשרד להגנת הסביבה לחולי לב וריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע מפעילות גופנית בחוץ עד לשעות הצהריים. זיהום האוויר הגבוה קשור במעבר של שקע מעל מזרח הים התיכון אשר גורם לרוחות חזקות, לסופות חול ולנדידת אבק מכיוון צפון אפריקה לאזורינו.

        שלשום דיווח ארגון “איחוד הצלה” על כמה עשרות קריאות שהתקבלו מאזרחים שסבלו מהתקפי אסטמה וקוצר נשימה בערים השונות, כתוצאה ממזג האוויר. “מבחינת איכות האוויר, אנו קרובים לערכים שבהם יש לפרסם התרעה על חשש לבריאות הציבור. אנחנו כל הזמן עוקבים ומנתחים את הנתונים”, הסבירה לפני יומיים ד”ר לבנה קורדובה – הממונה על מערך ניטור האוויר במשרד להגנת הסביבה.

        אתמול נסגר שדה התעופה באילת לטיסות. אלפי אנשים בהם נופשים ותושבי העיר התעוררו לבשורה כי טיסתם לאילת או מאילת – חלק מ- 34 טיסות שהיו אמורות לנחות ולהמריא בשדה התעופה באילת – בוטלה בשל תנאי מזג האוויר. הראות הוחמרה מאחר והאובך ששרר ביום ראשון במרכז הארץ נע דרומה ואפף את העיר הדרומית. 

        סגירת שדה התעופה באילת גרם למפח נפש לאלפי הנופשים שהיו אמורים להגיע לעיר לנופש אביבי, ולמאות נופשים שסיימו את החופשה והיו אמורים לשוב היו לביתם. בהיעדר רכבת האפשרויות שנותרו להם הן נסיעה במונית שעולה כסף רב, או נסיעה מפרכת של 5 שעות באוטובוס.

        מזג אוויר אביך אינו מחזה נדיר בישראל, אך הוא מאפיין לרוב את עונות המעבר – ובמקרה זה, את האביב שהקדים לבוא השנה. גם עובדה זו, לדברי ד”ר קורדובה, גובה מחיר לא קל: “הפריחות כבר התחילו והאנשים האלרגיים כבר מושפעים מהפרחים והעצים. אין ספק שהאביב כבר כאן”.

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל