הטריקים של הפסטה – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • הטריקים של הפסטה

        הטריקים של הפסטה

        חושבים שפסטה זו המנה הכי משמינה במטבח? כך תוכלו ליהנות ממנת פסטה טעימה ובריאה ואף לרדת במשקל. הנה 7 טריקים שעובדים

        כמעט כל אחד מאיתנו היה רוצה להמשיך לאכול את כל מה שהוא אוהב בלי להיות טרוד במשקל. תזונה בריאה הינה המודעות כי סוג האוכל שאנו אוכלים הינו כלי לקבלת המטרות שלנו. בין אם אנחנו רוצים להרגיש חיוניים ואנרגטיים יותר, רזים וחטובים יותר או לשפר את ערכי הבריאות שלנו – לבחירת המזון יש משמעות חד משמעית על מטרות אלו.

         

        רובינו נוטים לחשוב ולא בצדק, שאוכל בריא הוא אוכל שאינו טעים, ואילו אוכל טעים הוא כזה שמשמין ואסור לנו לאכול – כמו למשל פסטה או פיצה. קבלו כמה טיפים וטריקים שיכניסו לכם הרבה בריאות למתכוני הפסטה.

        1. בחרו חכם, חיטה מלאה או זוקיני

        חיטה מלאה עשירה בסיבים תזונתיים, מכילה חצי מכמות הנתרן ודלה מאוד בסוכר, כמו-כן הינה בעלת ערך גליקמי נמוך פי חצי מקמח לבן ולכן תבטיח תחושת שבוע ארוכה יותר. למשקיענים שביניכם – נסו חלופה מעניינת יותר ודלה מאוד בפחמימות והכינו פסטה זוקיני, קישואים או אף דלעת ספגטי (תוכלו ליצור חוטי פסטה בעזרת “קולפן זוקיני”).

        2. נפרדים מרטבים מוכרים

        במקום רסק עגבניות או קטשופ (שניהם מוצרים מעובדים, המכילים לא מעט סוכר ונתרן), בחרו בעגבניות טריות להכנת “רוטב אדום” (מומלץ להשתמש בעגכניות רכות) – קיבלתם מנה הגונה של ליקופן וויטמין C וחסכתם כמות הגונה של סוכרים, מלחים וחומרים מעובדים. במקום שמנת בחרו בקרם קוקוס וחלב שקדים להכנת “רוטב לבן”. במקום שמן קנולה – נסו לחבור לשמן הקוקוס ותגלו את כוכב המטבח הבריא.

        3. הטריק הבריא להסמכת הרוטב
        במקום קמח או שמנת, נסו להחליף בשיבולת שועל, קמח שקדים, קוקוס או אף קמח חומוס (כמות של כף שטוחה מאחת האופציות הנ”ל) ובכך חסכו כמות עתירה של קלוריות.

        4. ממליחים בחכמה

        במקום מלח רגיל נסו את המלח האטלנטי, במקום רוטב סויה (שאינו מומלץ בעליל בתהליך של ירידה במשקל ומאחר וריכוז המלחים שבו הינו מהגבוהים ביותר) – נסו רוטב אמינו (1/4 מכמות הנתרן, ניתן לרכוש בחנויות טבע). רוצים לשדרג לרוטב טריאקי? ערבבו שקית סטיוויה עם 3 כפות רוטב אמינו וקבלו רוטב טריאקי ללא תוספת סוכר.

        5. קישוטים בריאים

        במקום לבזבז כמות קלוריות על אגוזים, בוטנים או פירות יבשים, החליפו בשבבי שקדים, קוקוס טחון ופירות יער ללא סוכר ותוכלו לחסוך חצי מכמות הקלוריות ומנת בריאות עשירה בנוגדי חמצון.

        6. שדרגו את הפסטה בבריאות

        תקצצו כוסברה, פטרוזיליה, בצל ירוק, עלי בזיליקום , תימין או מרווה, גינגר טרי, שיני שום טריות – ערבבו הכל יחד עם מיץ לימון טרי, הוסיפו כפית חרדל והרי לכם רוטב מנצח ומלא בויטמין K (הידוע כמסייע לזרימת דם תקינה). כמו כן שימוש בעשבי תיבול אלו ישפר יתרום לבריאות מערכת העיכול וישמור על רמת סוכר קבועה בדם.

        7. מוסיפים טעם
        הוסיפו כמה שיותר חומרים מזינים למנה האהובה עליכם גם במטבח הבריא. בחרו את האופציה המועדפת עליכם מבין האפשרויות הבאות: פטריות מוקפצות, עגבניות מיובשות, גמבה אדומה, שעועית ירוקה/צהובה או ירקות גינה אחרים (ספנרוסט או טריים), זיתים, עיגולי בצל לבן או אדום וקבלו תוספת של טעמים ובריאות.

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל