מה הסוד של חלי ממן? – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • מה הסוד של חלי ממן?

        מה הסוד של חלי ממן?

        בלי השכלה פורמאלית הצליחה ממן להקים אימפריית קבוצות תמיכה לכל מי שמבקש לרזות ולא מצליח. האם מדובר בדיאטה מהפכנית בעלת תוצאות מובטחות?

        פרויקט הדיאטות הגדול : בין שלל הדיאטות הפופולריות בארץ, בולטת השיטה של חלי ממן, שנוסדה כבר בשנת 2000 ומתגאה מאז בקהל לקוחות מסור ונאמן, שהולך ומתרחב. הדיאטה מתמקדת באימוץ אורח חיים בריא והרגלי אכילה מאוזנים, ומציעה כ-400 קבוצות בכל רחבי הארץ.

        התמיכה מתבצעת באמצעות שיחות קבוצתיות ואישיות, סמסים מחזקים ומעודדים, דף שבועי, אתר אינטרנט ואפליקציה עם תפריטים, מתכונים והתראות לזמני אכילה ושתייה. ממן: “אם לא יהיה לו טעים, הוא לא יצליח לרזות. ברגע שאדם יחזיר לעצמו את האמונה ביכולות שלו להצליח, הוא יצליח. וזה מה שאנחנו גורמים להם בקבוצה להאמין ולעשות”. 

         דבר המומחה: “למרות שאיננה אשת מקצוע וחסרת כל הסמכה פורמאלית, דמותה הכריזמטית והאינסטינקטים החזקים של חלי ממן מצליחים ליצור תוכנית מצליחה בדמותה”, אומר צחי כנען, דיאטן קליני במכבי שירותי בריאות.

        לדברי כנען, “בשורה תחתונה נוצרו מאות שיטות דומות, ספרים ותוכניות ברחבי העולם המבוססות על ההצלחה של הוגת השיטה הבטוחה, שמסריה הם-הם הדרך להצלחה. השיטה מבוססת על חוקים ותקנות כגון אכילה בדיוק כל שלוש שעות ומעקב אחר תפריט של 1,200-1,500 קלוריות ביום, שכל אדם שיצליח לעמוד ב’דיאטה’ כזו כמובן גם ירזה”. ליבנת צרויה, בת 36, נשואה לאיציק ואמא לליאל ועידו, שקלה לפני שהחלה בתהליך דיאטה 93 ק”ג. הים היא שוקלת 58 ק”ג בלבד(!), ומציגה בגאווה גזרה מעוררת קנאה. “גדלתי בבית בו אבי שימש כסיטונאי למוצרי מזון ומתיקה, כך שהמחסן היה קומת המרתף בבית, ואנחנו, הילדים, הרגשנו שזה הבית של עמי ותמי. הכל היה זמין 24/7, כאילו מותר לי כי זה בחינם, אבל זה עלה לי בקילוגרמים שסחבתי על עצמי כל השנים” היא מספרת.

        “אמא שלי דאגה לא לשלוח אותנו לבית הספר עם סתם כריך, אלא עם פריקסה, בגט שקשוקה ועוד מאכלים משמינים. הכל בבית סבב סביב אוכל. אם הייתי אומרת לאמא שכואבת לי הבטן, היא ישר הייתה מזנקת למטבח לפנק. אם היה לי מבחן, היא ישר הייתה זורקת לי משהו מתוק בתיק. הכל מתוך דאגה, שלא ייחסר לנו משהו”.

        לדברי צרויה, “לפני החתונה הבנתי שאני חייבת לעשות שינוי, ואז ניסיתי דיאטה שהייתה קיימת בשוק ואכן ירדתי 25 ק”ג בתוך שלושה חודשים, אבל סבלתי בטירוף והכל עלה עם ריבית והצמדה אחרי החתונה.

        “ההריונות לא איחרו להגיע ואיתם עודף המשקל המטורף שנשאר עליי, ומכרתי לעצמי תירוצים למה לא לקום לעשות שינוי: אני מניקה, הילדים בבית, אין לי סדר יום ועוד. מיליון תירוצים למה לא, ואפילו לא סיבה אחת למה כן. תמרור ה’עצור’ שלי הגיע כאשר חברה שלא ראיתי שנים פגשה אותי והעמידה לי מראה מול הפנים לגבי איך שאני נראית”.

        בעקבות המפגש עם אותה חברה, החליטה צרויה לחפש דיאטה שתתאים לצרכיה. “הפעם אני מחליטה לחפש אורח חיים בריא ולא דיאטות, כי דיאטות אני יודעת לעשות אבל לשמור עליהן לא. אני מגיעה לאתר של חלי ממן וקוראת שם המון סיפורי הצלחה שממלאים אותי כוחות וגורמים לי להאמין בעצמי. ראיתי גם את העושר של התכנים והאפשרויות באתר והחלטתי בן רגע: אם הם יכולים, גם אני יכולה, אני לא שונה מהם!

        “סיפורי ההצלחה סביב השיטה של חלי ממן גרמו לי להבין שגם אני יכולה להצליח. המנחה המדהימה שלי, חני קורצי, לא ויתרה לרגע, תמכה ועודדה לאורך כל הדרך. תפריט של שש ארוחות לא משאיר מקום לרעב, בנוסף קיימת גם המנה המותרת שלא קיימת בשום דיאטה שעשיתי”.
         

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל