פיגוע דריסה ליד י-ם – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • פיגוע דריסה ליד י-ם

        פיגוע דריסה ליד י-ם

        רכב פלסטיני פרץ את מחסום א-זעים בכביש למעלה אדומים. הנהג נורה ונפצע. המשטרה: “כל כיווני החקירה נבדקים”

         

        נהג פלסטיני פרץ הערב (ד’) עם רכבו את מחסום א-זעים שבכביש למעלה אדומים, לכיוון ירושלים. הנהג נורה על ידי הכוחות ונפגע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים שערי צדק. שני נוסעים ישראלים שהיו ברכב סמוך פונו לבית החולים הר הצופים בבירה, לאחר שהוגדרו כנפגעי חרדה.

        בהודעת המשטרה נאמר כי נהג הרכב, תושב מזרח ירושלים, נעצר לבדיקה בצומת מישור אדומים ע”י צוות בילוש מתחנת מעלה אדומים, תוך כדי בדיקתו החל להימלט ופגע ברכב אחר. הבלשים החלו במרדף אחר הרכב, ודיווחו על כך ללוחמים במחסום בהמשך הדרך.
         

        הלוחמים זיהו את הרכב בין מכוניות שהיו במחסום. לוחם מג״ב ניגש לעבר הרכב החשוד. אז הבחין הנהג בלוחם וניסה להימלט. הוא שילב להילוך אחורי ופגע ברכב שעמד אחריו, והחל בנסיעה לעבר לוחם מג״ב. הלוחם שהיה בסכנה ממשית ומיידית, דרך את נשקו וביצע ירי מדוייק לעברו ופצע אותו. בהודעת המשטרה נאמר שנפתחה חקירה לנסיבות בריחת הרכב מבדיקה משטרתית וגם נסיון הדריסה, וכי “המניעה לאירוע נחקר וכל כיווני החקירה נבדקים”.

        הערב דקר מחבל פלסטיני גבר כבן 25, שהמתין לאוטובוס ברחוב ז’בוטינסקי בעיר, סמוך לקניון הגדול. עוברי אורח בסיוע מאבטחים מהקניון הסמוך השתלטו על הדוקר, והוא נתפס לאחר מכן על ידי המשטרה. הפצוע נפגע באורח קל, וסובל מפצעי דקירה שטחיים. הוא טופל לבית החולים ביילינסון הסמוך. לפי השב”כ, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בפ”ת הוא תאמר יונס אחמד ורידאת, בן 25, תושב דהריה באזור הר חברון, ללא עבר ביטחוני או מעצרים קודמים”. 
         
        בשעות הצהריים מסתנן פלסטיני מהר חברון הגיע לקרית גת, חטף את נשקו של חייל צה”ל בירידה מקו 369 מבאר שבע, ונמלט מהמקום. הוא תקף שתי דיירות שהיו בדירה, אולם הן הצליחו לחמוק ממנו. הוא חוסל על ידי לוחמים שעלו לבניין וירו בו לאחר שאיים עליהם עם הנשק שחטף.

        בבוקר מחבלת פלסטינית דקרה ישראלי ברחוב הגיא בעיר העתיקה, לא רחוק ממקום הפיגוע במוצאי שבת. הנדקר, כבן 36, נפצע אך הצליח לשלוף את נשקו ולירות בה. היא נפצעה באורח קשה. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו לזירה העניקו לה טיפול ובנוסף פינו את הפצוע הישראלי לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו קל-בינוני.

        בשעות הבוקר המוקדמות שתי ישראליות נפצעו הבוקר באורח קל, לאחר שפלסטינים ביצעו יידוי אבנים מסיבי לעבר רכבים ישראלים על הכביש בין תקוע להר חומה, בסמוך לבית סחור. שתי הפצועות – קיבלו טיפול רפואי בש.ג של היישוב תקוע, ולפחות שבעה כלי רכב ניזוקו מפגיעת האבנים.  אחת הנהגות סיפרה שהמתפרעים ניסו לבצע בה לינץ’ ותקפו אותה בבעיטות בכל חלקי גופה.

         
         
        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל