תירגעו! אתם עושים לילדים אסטמה – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • תירגעו! אתם עושים לילדים אסטמה

        תירגעו! אתם עושים לילדים אסטמה

        לפי מחקר חדש, הסיכוי שילדים להורים לחוצים יחלו באסטמה זהה לסיכויים של ילדים שנולדו לאם שעישנה בזמן ההריון. פרופסור רוב מקדונלד, עורך המחקר: “התוצאות שקיבלנו מראות שילדים שגדלים בסביבה לחוצה, פגיעים יותר לזיהום סביבתי”. תנשמו עמוק

         

        חוקרים מצאו שילדים להורים מתוחים, שגרים באזורים מזוהמים, הם בעלי סיכויים גבוהים יותר לחלות באסטמה מחבריהם – באותה השכונה. חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה מאמינים שללחץ בו שרויים ההורים יש השפעה לא בלעדית, אבל משמעותית על יצירת המחלה. הם דיווחו למומחים מהאקדמיה הלאומית למדע שיש גם הסבר ביולוגי מודגש.

        החוקרים כבר הוכיחו בעבר שיש קשר בין לחץ נפשי בזמן ההריון לבין פיתוח של מחלות כמו אסטמה או אלרגיות. ידוע גם שלחץ נפשי מוביל בפועל להתקף אסטמה. במחקר האחרון נבדקו 2497 ילדים שגרים בדרום קליפורניה, למשך שלוש שנים. 120 מהם פיתחו את המחלה במהלך תקופת המחקר.

        הם ריכזו עוד מידע רב על השפעות של גורמים כמו עומס תנועה בכבישים הסמוכים לבתי הילדים, השפעת הורים מעשנים על הילדים, חינוך, הכנסה ורמת המתח הרגשי בבית.

        הסיכוי של ילד להורים לחוצים – זהים לסיכויו של ילד לאם מעשנת  

        כצפוי, הילדים שנחשפים לזיהום סביבתי בעלי סיכויים גבוהים יותר לחלות, אבל הסיכוי של אותם ילדים לחלות גבוהה עוד יותר כשההורים עצבניים או כשההורים מתארים את חייהם כ”לא צפויים”, “חסרי שליטה” או “יוצאי דופן”.

        הסיכוי שהורים להורים לחוצים יחלו באסטמה, זהה לסיכויים של ילדים שנולדו לאם שעישנה בזמן ההריון. פרופסור רוב מקדונלד, מעורכי המחקר, אמר כי “התוצאות שקיבלנו מראות שילדים שגדלים בסביבה לחוצה, פגיעים יותר לזיהום סביבתי”.

        אלין ויקרס מאגודת המחקר הבריטית בנושא אסטמה הוסיפה, “המחקר הזה מוסיף עדות מרגשת על פיה סביבתו של הילד יכול להשפיע על פיתוח אסטמה”. על פי הפרסומים, 7% מכלל הילדים סובלים מאסטמה. להערכתנו – הרבה יותר הורים סובלים מלחצים כאלו ואחרים. 

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל