עישון משפיע על הילדים- אפילו לפני ההריון – Golden Minutes
  • עברית
  • English
      • עישון משפיע על הילדים- אפילו לפני ההריון

        עישון משפיע על הילדים- אפילו לפני ההריון

        מחקר נורווגי קובע שילדים לאבות מעשנים עלולים ללקות באסתמה אפילו אם האבות הפסיקו לעשן שנים לפני שהאם התעברה

         

        מחקר חדש קובע שגברים מעשנים יכולים להזיק לבריאות של תינוקם לא נולד – אפילו אם הפסיקו לעשן כמה שנים לפני ההיריון. לפי המחקר הנורווגי, לתינוק שנולד יש סיכוי רב יותר לחלות באסתמה אפילו אם אביו הפסיק לעשן לפני שאמו נכנסה להיריון. משמעות הממצאים מהמחקר היא שמידע גנטי הנמצא בביצית או בזרע יכולים לנבא בריאות ירודה של הילוד.

        מחקר אוסטרלי שפורסם מוקדם יותר השנה קבע גם הוא ששתיית אלכוהול, הרגלי אכילה רעים ועישון יכולים לסכן את בריאותו של תינוק שנים לפני שנולד, כך דיווח עיתון המייל הבריטי. השמנת יתר ובעיות אחרות הנובעות מאורח חיים בלתי בריא עשויות לעבור לדוק הבא – ובכך להפוך את התינוק ל”מתוכנת-מראש” לבריאות ירודה.
         

        צילום: שאטרסטוק

        בזמנו החוקרים האוסטרלים קבעו ש”ההורות מתחילה לפני שהאישה נכנסת להיריון”.  המחקר האחרון, שהוצג בכנס של האגודה האירופית לנשימה (ERS) במינכן, הוא המחקר הראשון בבני אדם המוצא קשר בין הרגלי העישון של אבות לבין אסתמה בילדים.

        במחקר נותחו הרגלי העישון של יותר מ-13,000 גברים ונשים בשאלון. החוקרים בדקו את הקשר לאסתמה הן אצל נשים מעשנות הן אצל גברים מעשנים ובדקו כמה שנים עישנו ההורים לפני שנכנסו להיריון, את אחוז הילדים שסבלו מאסתמה  והאם ההורים הפסיקו לעשן לפני תחילת ההיריון.

        התוצאות הראו שאסתמה לא-אלרגית הייתה נפוצה יותר אצל ילדים שאבותיהם עישנו לפני שאמותיהם נכנסו להיריון. הסיכון עלה אם האב עישן לפני גיל 15, וככל שעישן האב יותר, הסיכון שהתינוק יחלה באסתמה היה גדול יותר.

        לעומת זאת, לא נמצא קשר בין עישון מצד האימהות לבין אסטמה של ילדים.

        רופאה נורווגית שהשתתפה במחקר אמרה שעל הרשויות במדינות שונות להזהיר את הגברים שאורח החיים שלהם אפילו בימי רווקותם עשוי להשפיע על בריאות התינוקות שייוולדו להם. “המחקר הזה חשוב כי מדובר במחקר הראשון שבודק עד כמה הרגלי העישון של גברים משפיעים על מערכות הנשימה של ילדיהם העתידיים גם לפני ההיריון”.

        “לאור התוצאות, אנו יכולים לשער שחשיפה ממושכת לכל סוג של זיהום אוויר עשויה להשפיע על בריאות הילדים”, הוסיפה ד”ר ססיל סבאנס מאוניברסיטת ברגן. “חשוב שקובעי מדיניות יעשו קמפיינים המיועדים לגברים צעירים ויזהירו אותם מהנזקים שעישון וחשיפה למזהמים אחרים יכולים לגרום לילדיהם בעתיד.”

        השאר תגובה →

      כתוב לנו

      לבטל